Mežsargs alus zīmola izstrāde

Lepojamies ar saviem darbiem un klientiem. Īpaši, kad mums uzticas uz visiem 100%, tad rezultāts ir manāmi labāks. Šoreiz ieskats procesā, kā tika veidots Mežsargs alus zīmols no A līdz Z, sākot ar nosaukuma izveidi, līdz soctīklu stratēģijai un vizuālo materiālu izstrādei.

Pirmā lieta, kas jārisina, ir zīmola nosaukums. Te nav jāpaskaidro, ka šis ir ļoti svarīgs moments zīmola nākotnes stratēģijā. Nosaukums var noteikt toni, kādā valodas stilā komunicēsim, tas var noteikt nozīmīgu daļu mērķauditorijas. Nosaukumam ir liels spēks, bet, protams, ka bez vizuālā materiāla un stratēģijas, tas joprojām ir tikai vārds.

Paralēli nosaukuma domāšanas procesam, tiek meklēts koncepts, kas vislabāk uzrunātu vēlamo klientu. Vērā tiek ņemts potenciālā klienta vecums, dzimums, nodarbošanās, produkta cenu kategorija un preces atrašanās vieta veikalā. Tiek būvēts potenciālā klienta psiholoģiskais modelis.

Šajā gadījumā no klienta puses tika dots jau gatavs nosaukums “Tautas alus”. Analizējot augstāk minētos punktus, uzreiz ieteicām nosaukumu mainīt, jo tas neatbilst produkta vēlamajam tēlam. Klients vēlējās, lai šis alus ierindojas blakus tādiem zīmoliem kā, piemēram, Mežpils, Valmiermuiža, Lielvārdes alus, taču “Tautas alus” vairāk šķiet līdzīgs lētākas kategorijas produktiem kā, piemēram, Muižas alus, Līcis, Saimnieka alus u.c. Tika pieņemts lēmums izstrādāt pilnīgi jaunu nosaukumu: latvisku, saprotamu un pietiekami spēcīgu.

Radot zīmola nosaukumu, harmonijā ar konceptu un mērķauditoriju, tika domāts par kopējo vizuālo noskaņu, krāsām, paterniem, iedvesmas avotiem. Ieskicējām vizuālo valodu, ar kādu turpināsim darbu pie zīmola izstrādes.

Viena no zīmola nosaukuma versijām bija PAISUMS. Spēcīgs vārds, jūras tēma latviešiem ir tuva, vizuālā valoda – moderns retro, balstīts vairāk uz drosmīgām grafikām, ne tik ļoti uz liriskām jūras bildēm.

Otra versija – veidot ļoti latvisko pirts aliņu, pazīstamo, zināmo, iemīļoto – BAIRĪTIS. Te izvēlēti siltie toņi, mājīgums, koks, pirts lāva.

Par labāko konceptu tika vienbalsīgi atzīts MEŽSARGS. Tumšie toņi, daba, mežs, dūmaka. Zīmols cieši runātu par Latvijas dabu, atpūtu pie dabas. Sajūtu līmenī – ugunskurs, silta sega, migla, mājīgums.

Pēc zīmola nosaukuma, noskaņas, koncepta apstiprināšanas, bija nepieciešams ķerties klāt etiķešu dizainam. Etiķetēs apspēlētās tēmas – daba, mežs, dzīvnieki, medības, Latvija. Viss stilistiski pakārtots atlasītajiem toņiem. Etiķetei vienlaicīgi jāspēj veikala plauktā izcelt produktu citu starpā, tai jābūt gaumīgai un piezemētai, lai sakristu ar vietējiem iedzīvotājiem raksturīgo gaumi. Jāņem vērā, ka šis nav amatalus, kam jāizlec ar trakām, radošām idejām.

Etiķetes dizaina versija Nr. 1
Etiķetes dizaina versija Nr.1 – vizualizācija.
Etiķetes dizaina versija Nr. 2

Etiķetes dizaina versija Nr.2 – vizualizācija.

Pēc vairāku etiķešu dizainu uzmetumiem, nonācām finiša taisnē pie apstiprinātā varianta. Briedis kļuva par zīmola sava veida simbolu – ražots Latvijā, dabīgs, īsts, patiess, radīts savējiem.

Apstiprinātais etiķetes dizains.
Apstiprinātais etiķetes dizains – vizualizācija.

Pēcāk tila izstrādāta arī tumšā alus etiķetes versija. Tā ir tumšāka, joprojām dabas tēma, bet šoreiz attiecīgi nakts un meža aktīvais iemītnieks – mežacūka. Lai arī vizuāli atšķirīga, tika saglabāti zīmola vadošie elementi – krāsas, oranžais akcents, grafikas un nosaukuma burtveidoli.

Apstirpinātais etiķetes dizains.
Apstirpinātais etiķetes dizains – vizualizācija.

Pēc produkta palaišanas tirgū tika aktīvi strādāts pie zīmola soctīklu stratēģijas. Kā uzrunāsim mūsu klientus? Kāda būs valoda? Par ko runāsim? Kā attelosim zīmola vēstījumu? Kuras tēmas izcelsim, par kurām nerunāsim? Tie ir tikai daži no jautājumiem, uz kuriem vajadzēja rast atbildes.

Zīmola stratēģija atvieglo dzīvi gan tā īpašniekiem, skaidri definējot, kas mēs esam un kurp ejam, kā arī komunikācijas izpildītājiem. Stratēģija dod vienotu mērķi, turklāt, ar skaidri definētu vizuālo stilu. Ja šāds vizuālais stils un stratēģija netiek izstrādāti, nākotnē, mainoties izpildītājiem vai zīmola turētājiem, radīsies incidenti, ka vizuālā valoda sāk “lēkāt”, un zīmols sāk zaudēt savu izskatu un vērtību klientu acīs.

Darba procesā ar kopējo zīmola stratēģiju izkristalizējās arī zīmola sauklis – ALUS IR TAVĀ DABĀ! Kas ar nākošajām alus partijām jau parādījās uz pudeļu etiķetēm.

Soctīklu komunikācija tika veidota divos kanālos – Facebook un Instagram. Plānā – censties mazāk uzbāzties ar produkta packshot jeb iepakojuma bildēm un vairāk domāt par saturu. Mežsargs zīmolam piestāv būt noderīgam, bet ne stīvam, noteikti vajag arī pajokot – soctīkli ir vieta sarunai neformālā vidē, tā tomēr nav sapulču telpa.

Vizuālā komunikācija: bildēm jābūt kvalitatīvām, taču tās nedrīkst būt pārāk “izskaistinātas”.
Te nav nekāds rokdarbnieču pinterest pulciņš. Īstiem večiem – normālas bildes. Pirmo reizi soctīklu kontam tika piemeklētas arī attiecīgas drēbes, lai līdz galam neredzamais vīrieša tēls vienmēr būtu stilistiski līdzīgs. Lai zīmols nemētātos un būtu vieglāk atpazīstams.

Papildu bilžu ierakstiem tika veidoti arī asprātīgi, īsi soctīklu video. Tajos apspēlētas dažādas tēmas. Dažreiz tās bija noderīgas, bet biežāk tie bija video arī humoru par dažādām ikdienas tēmām. Pārsvarā – praktiskas dabas tēmas ar alus iestarpinājumu.

Arī bilžu ierakstos zīmols varēja atļauties jokot par dažādām tēmām. Piemēram, 1. aprīļa joks, ka iznāks Mežsargs kosmētikas līnija, tika uztverts ļoti pozitīvi. Cilvēkipat izrādīja interesi par produkta iegādi. Kas norāda, ka zīmols teorētiski varētu dzīvot arī ārpus veikala alus plauktiem.