Viss ir atkarīgs no tā, ko vēlaties – ja vajag uzzīmēt apli ar jūsu uzņēmuma nosaukumu, izmaksas būs minimālas, bet arī šeit dizainerim būs nepieciešama tehnika, programmatūra un zināšanas.
Ja vēlaties logotipu izstrādāt kā nopietnu savas kompānijas vizuālo elemetu, tad tā ir cita lieta, un nenotiek 24h laikā par 50€. Kāpēc? Lasiet, lūdzu, tālāk.
Katram logotipam ir savs mērķis, no kā ir atkarīgs tā idejas koncepts (vēstījums/ziņa), forma, krāsa un burtu izvēle. Neveiksmīgos gadījumos, logotipus nereti izstrādā, burtu izvēlei pat nepievēršot uzmanību – izvēlas no savā datorā pieejamajiem un viss. Tā darīt nevajadzētu. Korekti ir katram logotipam vai nu izstrādāt savu burtveidolu (fontu), vai iegādāties to par maksu. Ja klientam nav budžeta burtu iegādei, ir arī daudzu bezmaksas burtveidolu, bet jārēķinās, ka arī citas kompānijas savā logotipā var izmantot tieši jūsu dizainera izvēlēto (skat 4. posmu).
Lai skaidrāk būtu saprotams, no kā veidojas cena, pa posmiem stāstīšu par logotipa izstrādes procesu. Šī ir mana darba metode, katram dizainerim tās var atšķirties:
1) Logotipa idejas izstrāde – 4-8h
Uzklausu visas klienta vēlmes, idejas un cenšos izprast gala vizuālo produktu (izpētu arī konkurentu galvenās vizuālās iezīmes), lai zinātu kurā virzienā, stilā man būtu jāstrādā. Meklēju nepieciešamo idejas kodolu, uz kā balstīt logotipa koncepciju.
2) Logotipa skiču zīmēšana – 4h
Ņemu rokā zīmuļus, tintes pildspalvas un lieku uz papīra visas logotipa idejas, kuras uzskatu par labām, lai turpinātu izstrādāt dizainu.
3) Skiču pārzīmēšana digitāli – 2-4h
Kad no uzzīmētajām logotipu skicēm esmu atlasījis sev vēlamo, kas visvairāk atbilst idejas konceptam, ieskanēju zīmējumus un pārzīmēju vektorgrafikā.

4) Burtveidolu (fontu) atlase – 3h
Šajā posmā nenotiek fontu atlase, kas ir datora starta pakā (Times New Roman, Comic Sans, Veradana), notiek cītīga meklēšana caur burtu veikaliem (http://www.myfonts.com) vai bezmaksas fontu bankām (http://www.dafont.com), kuri ir atļauti izmantot arī biznesa nolūkos (free for commercial use). Uzsveru, ka burtu atlase ir ļoti svarīga.
5) Krāsu atlase – 2-4h
Krāsas tiek atlasītas no Pantone kataloga, kas ir vienots krāsu katalogs visām tipogrāfijām.


Kā, redziet, logotipa izstrāde nav dažu stundu darbs, un tas prasa zināšanas, pieredzi un arī talantu, gan idejas izdomāšanā, gan komunikācijā ar kientu. Jūs varat izlaist kādu no darba posmiem un ieekonomēt, bet tas var atspēlēties atpakaļ. Tāpēc jautājumam “cik maksā logotips” atbilde ir atgriezeniska – cik izstrādātu logotipu jūs vēlaties?
Ja ir kādi jautājumi, droši rakstiet – ervins@freakart.lv
Tiešām logo izstrāde ir radošs un laika ziņā piņķerīgs darbs. Lai rezultāts būtu pozitīvs kārtīgi jāpastrādā!
Ja ideja jau ir. Logo – mazs primitīvs zīmējums, kuru jāpārzīmē vektorgrafikā un jāpievieno tekstu (nosaukumu)… kādas būs izmaksas? Pagaidam tas vajadzīgs vizitkaršu un mazo apaļo uzlimju izveidošanai.
Paldies par uzmanību
Hi!
Mums i jauna firma bet logo vel nav.Ir pašzimets logo pec kura gribas ko uztaisit.Tape meklejam labu dizaineru kas sapratis ko velamies.
Darbibas nozare ir autoserviss-krasotava.
ar cienu:Atis Edis no Profix-Auto
Kontakti ir redzami lapas augšpusē.